× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Hur väljer man rätt material för köksytor?

More
1 week 3 days ago #1634234 by Ann5
När man planerar ett nytt kök är det lätt att fastna vid färger och luckor, men arbetsytorna spelar också stor roll. Vad tycker ni är viktigast att tänka på när man väljer material till bänkar och andra ytor som används varje dag?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
1 week 3 days ago #1634262 by Nikk
Jag tycker att det är bra att börja med hur köket faktiskt används. Matlagning, rengöring och mängden vardagligt slitage kan påverka vilket material som passar bäst. Utseendet är förstås också viktigt, särskilt om man vill skapa en enhetlig känsla. När jag jämförde olika alternativ såg jag att en stenbänkskiva till köket kan vara ett intressant val för den som vill kombinera ett stilrent uttryck med en praktisk arbetsyta. Det finns flera varianter att jämföra.

More
1 week 3 days ago #1634291 by Sam33
Jag tycker också att helheten är värd att tänka på. En bänkskiva kan påverka både arbetsflödet och hur köket upplevs visuellt. Därför kan det vara klokt att jämföra material, färger och skötsel innan man bestämmer sig.