× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Val av nya lättmetallfälgar till äldre bilmodell

More
1 month 3 weeks ago #1305851 by jimlon
Jag började nyligen fundera på att byta fälgar på min lite äldre bil eftersom de nuvarande känns slitna och inte riktigt passar den stil jag vill ha längre. När jag försökte titta på olika alternativ blev jag snabbt osäker på hur man ska tolka måtten som bredd navmått och ET eftersom jag inte har gjort ett sådant val tidigare. Jag vill undvika att beställa något som visar sig vara fel och därför vore det skönt att höra hur andra har gått tillväga för att hitta rätt modell och storlek utan att behöva gissa sig fram

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
1 month 3 weeks ago #1306060 by katana23
Jag hamnade i nästan samma situation när jag skulle byta ut mina gamla fälgar och kände mig osäker på alla mått tills jag gick in på https://www.imazwheels.se/ där varje modell har tydliga specifikationer och man kan jämföra storlekar och utföranden utan att blanda ihop något. Jag tyckte det hjälpte mycket att kunna se flera varianter ur IM och FF serierna i olika färger och dimensioner så det blev enklare att förstå vad som faktiskt passade min bil innan jag tog ett beslut och slapp oroa mig för att välja fel

More
1 month 3 weeks ago #1306160 by bink
Det är ganska vanligt att känna sig osäker när man ska välja fälgar eftersom det finns många modeller och måtten spelar större roll än man först tror. Därför brukar det hjälpa att gå igenom specifikationerna ordentligt och jämföra flera storlekar innan man bestämmer sig så man får en uppfattning om vad som fungerar både utseendemässigt och praktiskt utan att behöva stressa fram beslutet