× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Var kan jag köpa leksaker för barn?

More
1 month 1 week ago #1267605 by Dorry
Jag har börjat tänka mer på hållbarhet nu när vi har fått vårt första barn. Det slog mig hur mycket plast och engångsgrejer som finns i vanliga leksaksbutiker. Jag vill hellre köpa färre saker, men av hög kvalitet – sådant som håller länge och som inte är skadligt för miljön eller barnet. Men det känns svårt att veta var man hittar sådana produkter i Sverige. Har du någon erfarenhet av det?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
1 month 1 week ago #1267765 by Nollin
Ja, vi tänkte precis likadant när vi fick vår dotter, och efter en del letande hittade vi present till barn www.lekkamrat.se/ . De har ett riktigt fint sortiment av ekologiska leksaker i trä, naturgummi och bomull. Vi köpte bland annat ett träpussel och en dragleksak därifrån, och kvaliteten är otrolig — inga starka lukter, inga konstiga färger, bara rena och hållbara material. Jag tycker också om att butiken beskriver var produkterna kommer ifrån och vilka tillverkare de samarbetar med. Det känns som att de verkligen bryr sig om både barnen och planeten.

More
1 month 1 week ago #1267767 by Jollop
Wow, det låter verkligen som en butik som passar våra värderingar. Jag gillar tanken på att köpa något som både är säkert för barnet och bättre för miljön. Jag tror jag ska börja där nästa gång vi behöver något nytt. Hellre ett par riktigt bra leksaker än en hel låda med skräp som går sönder efter en vecka. Tack, Sofie – det känns så bra att få ett tips som bygger på riktig erfarenhet!