× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Installation av AC i villa vad kostar det?

More
3 months 3 weeks ago #1233317 by katana23
Vi bor i en villa och funderar på att installera AC inför nästa sommar. Jag har försökt få en bild av kostnaderna, men det verkar variera ganska mycket beroende på modell och hur avancerad installationen är. Några grannar säger att det är en ganska stor investering, men att det lönar sig i längden både i komfort och i energibesparing. Jag undrar vad ni som redan installerat har betalat och om ni tycker det var värt priset.

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
3 months 3 weeks ago #1233543 by bink
När vi installerade AC i vår villa blev totalkostnaden högre än vi först trodde, men vi är väldigt nöjda idag. Installationen inkluderade både arbete och anpassning till husets befintliga elsystem. Skillnaden i komfort på sommaren var enorm och vi har dessutom fått bättre luftcirkulation året runt. För den som vill få en realistisk bild rekommenderar jag att AC & luftkonditionering stockholm eftersom där jämförs både priser och lösningar för villor i regionen. Det gav oss en bra överblick och gjorde beslutet enklare.

More
3 months 3 weeks ago #1233572 by jimlon
En granne till oss installerade också AC i sin villa och han sa att den största fördelen var att hela huset blev jämnt tempererat. Det gjorde vardagen mycket behagligare, särskilt under värmeböljor. Han tyckte att kostnaden var hög, men när han jämförde med hur mycket komforten ökade kände han att det var en investering för familjens välbefinnande snarare än en kostnad.