× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Hvordan forlenge levetiden Ecovacs støvsugerposer?

More
3 months 2 weeks ago #1195833 by katana23
Jeg har brukt Ecovacs med støvsugerposer en stund, og jeg synes de fylles opp raskere enn jeg hadde forventet. Kanskje jeg bytter dem for tidlig, men jeg vil jo ikke risikere at roboten mister ytelsen. Er det noen gode triks for å få posene til å vare litt lenger uten å skade maskinen? Jeg har vurdert å kjøpe et ekstra sett, men tenker det er greit å vite hvordan man kan bruke de man har mer effektivt først.

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
3 months 2 weeks ago #1196727 by bink
Jeg har hatt samme problem, og det som hjalp mest var å være flink til å vedlikeholde filter og børster. Hvis de er rene, pakkes ikke støvet like hardt, og posene varer lenger. Jeg bestiller poser fra https://www.robotutstyr.no/ , og der fant jeg poser som er godt tilpasset modellen min. Et tips er også å ikke bytte posen så snart den ser halvfull ut – de er laget for å romme mye mer enn man tror. Jeg sjekker heller sugeevnen og bytter først når den begynner å falle merkbart.

More
3 months 1 week ago #1196824 by jimlon
Jeg har merket at bruken i hjemmet har mye å si for hvor lenge posene varer. Har man kjæledyr eller mye tepper, fylles de raskere. Jeg har hatt god erfaring med å bruke roboten litt oftere, slik at den tar små mengder støv hver gang i stedet for at alt samler seg på en gang. Da fordeles belastningen bedre, og posene varer lengre. Jeg pleier også å riste posen forsiktig for å fordele innholdet, men uten å skade filteret inni. Små vaner som dette kan faktisk gi flere ukers ekstra bruk.