× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Fördelar med ekologiska hampaprodukter

More
8 months 1 week ago #1187541 by jimlon
Jag har börjat intressera mig mer för naturliga produkter i vardagen – både i mat och hudvård. Jag såg att det finns hampaprodukter som är ekologiska och undrar om det faktiskt spelar roll? Funderar på att testa ekologisk hudkräm eller olja, men det är ganska dyrt, så jag vill gärna veta om någon här har erfarenhet. Känner att huden min blivit känsligare senaste tiden och jag vill undvika onödiga kemikalier.

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
8 months 1 week ago #1188555 by katana23
Jag fattar vad du menar, det var samma för mig. Min hud tålde knappt vanliga produkter längre, så jag gick över till ekologiska alternativ med hampa. En stor skillnad faktiskt! Jag använder CBD olja varje kväll innan läggdags, och den jag har nu är helt eko – det känns både renare och mildare. Märkte också att jag slipper rodnad och irritation. För mig är det värt pengarna, helt klart. Kolla bara att de är certifierade – det säger mycket om kvaliteten.

More
8 months 1 week ago #1188648 by bink
Jag har aldrig tänkt så mycket på om det är ekologiskt eller inte, men min sambo är supernoga med det. Hon säger att vissa produkter med oekologisk hampa kan innehålla rester av bekämpningsmedel, vilket låter rätt obehagligt. Så nu har jag börjat läsa på mer om det också. Man vill ju ändå veta vad man har på huden.