× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Sälja trasig bil utan att laga den först

More
9 months 5 days ago #1156154 by jimlon
Har en gammal Saab som stått still ett tag – startar inte längre och verkstaden vill ha mer för att fixa än vad bilen är värd. Den ser helt okej ut på utsidan, men motorn verkar ge upp. Jag undrar om det ens är lönt att försöka sälja den som trasig? Känns som att ingen vill ha en bil som inte går att köra. Någon som sålt något liknande utan att först laga?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
8 months 3 weeks ago #1172172 by katana23
Jag sålde min krockade Golf utan att göra något alls med den. Lade ner noll tid på att fixa – bara kontaktade ett ställe där bilar köpes skåne även om de är defekta. De hämtade bilen hemma hos mig och betalade direkt. Jag trodde först jag skulle få ett skambud, men det blev faktiskt helt okej pengar med tanke på att bilen var död. Så det går absolut att sälja trasiga bilar, bara man vet vart man vänder sig.

More
8 months 3 weeks ago #1172880 by bink
Har hört flera som blivit av med sina bilar utan att laga dem, särskilt när det gäller äldre modeller där reparationen kostar mer än bilen är värd. Ibland handlar det bara om att spara tid och slippa tänka mer på det.