× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Bästa sättet att in adaptogener i rutinen?

More
9 months 3 weeks ago #1130459 by jimlon
Jag har hört mycket om adaptogener på sistone – folk snackar om att de kan hjälpa till med både stress, fokus och energi. Jag jobbar ganska oregelbundet och har märkt att energin svajar rätt ofta. Någon tipsade mig om att prova t.ex. rosenrot eller ashwagandha, men jag är lite osäker på hur man får in sånt i vardagen utan att det känns som ett projekt. Tar ni adaptogener? Hur gör ni för att hålla det enkelt?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
9 months 3 weeks ago #1131098 by katana23
Jag började med ashwagandha i flytande form och tyckte det var rätt smidigt. Det är lätt att bara blanda några droppar i morgonteet. Effekten kommer inte direkt, men efter några veckor kändes det som att jag hade jämnare energi hela dagen. En annan spännande grej jag nyligen testat är Blå lotus – den har en väldigt lugnande känsla, nästan lite drömmande. Funkar bra på kvällarna när man vill varva ner utan att bli seg dagen efter.

More
9 months 3 weeks ago #1131129 by bink
Jag tror det handlar mycket om att hitta en rutin man faktiskt gillar. Om det blir för krångligt så skippar man det lätt efter några dagar. Men när något känns naturligt att ta varje morgon eller kväll, då blir det en vana utan ansträngning.