× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Vem kan hjälpa med hjulbalansering snabbt?

More
1 year 6 days ago #1042808 by jimlon
När jag kör över 90 km/h börjar ratten vibrera och det känns som att hela bilen skakar lite. Jag har hört att det kan bero på obalans i däcken, men jag har aldrig behövt fixa sånt tidigare. Jag bor i Orrefors och skulle verkligen vilja hitta någon som kan ta en snabb titt och balansera hjulen om det behövs. Har inte tid att vänta i en vecka — behöver bilen dagligen för jobbet. Någon som har ett tips?

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
1 year 5 days ago #1043687 by bink
Hade exakt samma problem förra året efter ett däckbyte. Det visade sig att däcken inte var korrekt balanserade. Jag svängde in hos en verkstad i Orrefors som har jobbat med allt från personbilar till lättare lastbilar sen 2009. De fixade det snabbt och utan bokningskrångel. Kolla in däckia nybro om du vill ha hjälp i närheten – de balanserar däck och lagar punktering också.

More
1 year 5 days ago #1043712 by katana23
Balansproblem kan verkligen smyga sig på utan att man märker det förrän det blir störande. Det är sånt man lätt förbiser vid däckbyten om det inte görs noggrant. Jag brukar alltid be om balansering varje gång jag byter säsong, även om däcken är nya. Det gör körningen lugnare och minskar slitaget på bilen över tid. Små åtgärder kan verkligen göra stor skillnad i längden.