× Welcome to the Kunena forum! Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site. We welcome all new members and hope to see you around a lot!

Golvbeläggningens hemligheter

More
1 year 4 months ago #661239 by NordicLight
Vi har nyligen köpt en lägenhet och börjat renovera. Jag vill prova att lägga laminatgolv i sovrummet, men jag är rädd för att göra fel. Jag har till exempel hört att det är viktigt att lämna mellanrum mellan väggen och golvet. Vilka andra hemligheter för golvinstallation känner du till? Dela med dig av dina erfarenheter - jag är särskilt intresserad av vad man ska vara uppmärksam på

Please Logga in or Create an account to join the conversation.

More
1 year 4 months ago #661336 by Helen09
Att lägga laminatgolv själv är en cool upplevelse, men det är verkligen viktigt att tänka på detaljerna. För det första, se till att lämna ett mellanrum på 10-15 mm från väggarna, så att beläggningen kan ”andas” med förändringar i temperatur och luftfuktighet. För det andra, se till att basen är helt jämn - detta är grunden för beläggningens livslängd. När jag lade golvet bestämde jag mig för att rådgöra med mästare. Om du är intresserad av priser, var uppmärksam på golvläggare per timme . På Renoverias webbplats finns till exempel information om timpriser, och det hjälpte mig att förstå var jag bäst kunde få hjälp. Om du har problem med underlag eller trimning är det bättre att kontakta proffs åtminstone för det sista steget - du sparar tid och nerver på det sättet.

More
1 year 4 months ago #661794 by Troy111
Att lägga golv själv är en riktigt intressant utmaning! Det viktigaste är att förbereda undergolvet, annars kan det uppstå knarrar eller springor med tiden. Jag rekommenderar också att du kontrollerar att alla material har varit i rummet i minst ett par dagar för att anpassa sig till temperatur och luftfuktighet.